Deze opleiding maakt je vertrouwd met marketingprincipes, marktsegmentatie, analyse en strategie, planning, positionering, merkenbeleid en sales management. Je leert commercieel denken en handelen, ook binnen een dienstenomgeving en in een internationale context. Je leert een verkoopgesprek voeren, duurzame klantenrelaties opzetten en verkoopmodellen en –technieken vertalen naar de praktijk.
Deze opleiding omvat 120 studiepunten en wordt aangeboden in dagonderwijs. De minimale duurtijd van je studie is 2 jaar.
Een team met veel expertise en goesting staat voor je klaar. Ze zullen je persoonlijk begeleiden, groepstrainingen organiseren, je tal van tips en tricks aanreiken, ...
Als je je opleiding succesvol beëindigt, krijg je een officieel Europees erkend diploma van gegradueerde in de marketing.
Met dit diploma kan je aan de slag als account executive, salesmedewerker, e-commercemedewerker, productiebeheerder, … maar je hebt ook alle bagage om je eigen bedrijf op te starten.
Heb je de smaak te pakken en wil je verder studeren? Dat kan! HOGENT biedt een vervolgtraject aan waarmee je een bachelor bedrijfsmanagement of een bachelor office management kan behalen. Het traject omvat vrijstellingen op basis van het diplomasupplement marketing. Daarnaast kan je als student bijkomende vrijstellingen aanvragen op basis van Eerder Verworven Kwalificaties (EVK’s) en Eerder Verworven Competenties (EVC’s).
Gent (dagonderwijs)
Wil je meer info over de inhoud, de manier van evalueren, de werkvormen of de gewenste begin- en eindcompetenties of het werkplekleren? Mail naar erik.peeters@hogent.be. Voor alle andere praktische vragen kan je terecht bij graduaat@hogent.be.