Foto Fiscale seminaries: aftrek van beroepskosten

Fiscale seminaries.

F

Fiscale seminaries.

De fiscale wereld verandert voortdurend. Wetten, regels en interpretaties evolueren razendsnel, en als professional is het cruciaal om steeds mee te zijn met de laatste ontwikkelingen. Ontdek onze nieuwe topics. Ze zorgen ervoor dat je kennis up-to-date blijft en je meteen de nieuwste inzichten kunt toepassen in je werk.

Waarom bijscholen?

  • Blijf conform de wetgeving – Voorkom fouten en blijf correct adviseren.
  • Versterk je expertise – Word een nog waardevollere schakel binnen je organisatie.
  • Vergroot je efficiëntie – Werk sneller en met meer zekerheid dankzij actuele kennis.
  • Netwerk met collega’s – Wissel ervaringen uit met andere professionals.
Kies en/of mix

Je kan kiezen uit één van de topics, of je kan ze allemaal volgen.
Geniet bovendien van 25% korting vanaf 4 inschrijvingen. Dit kunnen ofwel vier dezelfde seminaries ofwel een combinatie van verschillende zijn. (Alle inschrijvingen dienen op één bedrijf geregistreerd te zijn). 

Flexibel aanbod op jouw maat

De sessies vinden plaats op onze campus. Je sluit dan aan bij studenten van de bachelor-na-bachelor Toegepaste fiscaliteit. 
Past online bijscholen beter bij je profiel, dan kan dat even vlot. Afhankelijk van je beschikbare tijd en voorkeur kies je wat best voor je past.

Wat is er gewijzigd per 1 januari 2025
Welke wijzigingen kunnen we nog verwachten
Welke impact hebben deze wijzigingen met nadruk op:

  • Verkooprecht in de 3 gewesten (inclusief wijzigingen)
  • Schenkbelasting
  • Vlaamse erfbelasting

10.03.2025
Locatie
: Campus Schoonmeersen B, lokaal B4.029 of online
Spreker: Hilde Dhont, fiscaal advocaat

  • De patrimoniumvennootschap quo vadis?
  • Wat zijn de voor-en nadelen?
  • Wat maakt deze vorm interessante en wanneer?
  • Praktische toepassingen.

Van de diepgaande analyse van de oprichtingskosten tot de kritische evaluatie van de voor- en nadelen, dit seminarie belicht elk facet van patrimoniumvennootschappen. Bovendien biedt het inzicht in de fiscale implicaties voor aandeelhouders en de uitdagingen bij de beëindiging van een vennootschap.

17.3.2025
Locatie: Campus Schoonmeersen B, lokaal B4.029 of online
Spreker: Thierry Lauwers, fiscaal advocaat

  • De managementvennootschap quo vadis?
  • Wat zijn de voor-en nadelen?
  • Wat maakt deze vorm interessante en wanneer?
  • Praktische toepassingen.

We bieden diepgaande inzichten in recente wetswijzigingen, rechtspraak, en praktische tips voor het optimaliseren van uw bedrijfsstructuur. Of je nu een ervaren bestuurder bent of net begint met een managementvennootschap, dit seminarie biedt waardevolle informatie voor iedereen.

28.04.2025
Locatie
: Campus Schoonmeersen B, lokaal B4.029 of online
Spreker: Thierry Lauwers, fiscaal advocaat

  • Nieuwste tendensen inzake aftrek van beroepskosten
  • Bespreking van concrete cases en recente rechtspraak.
  • Wat kan er nog en wat niet?


12.05.2025
Locatie
: Campus Schoonmeersen B, lokaal B4.029 of online
Spreker: Thierry Lauwers, fiscaal advocaat

Certificaat

Je ontvangt een aanwezigheidsattest. Erkend vormingsoperator ITAA
(Institute for Tax Advisors and Accountants).

Contact

Graag meer informatie? Vragen of problemen? Contacteer Annemie Bouckaert.

 
 

Inschrijven

Registreer

Let op: inschrijven kan tot één week voor de start van elke bijscholing.

 

Doelgroep

Professionals en studenten in de brede domeinen van accountancy en fiscaliteit.
 

Wanneer?

De 4 fiscale topics vinden plaats van maart 2025 tot mei 2025, telkens 's avonds, van 18 uur tot 21 uur.

  • Update registratierechten en successierechten
    10.03.2025
  • De patrimoniumvennootschap 17.3.2025
  • De managementvennootschap 28.4.2025 
  • Aftrek van beroepskosten
    12.05.2025
 

Locatie

online of 
HOGENT campus Schoonmeersen  
V. Vaerwyckweg 1
9000 Gent
kaart

 

Kostprijs

130 euro per seminarie.
Je factuur volgt na verwerking van je inschrijving.

Geniet 25% korting!

Vanaf 4 inschrijvingen van dezelfde werkgever geniet je 25% korting, op de factuur verrekend.

Deze korting geldt bij inschrijving van medewerkers van één bedrijf en dit bij ofwel hetzelfde seminarie of een combinatie van de 2.

Kmo-portefeuille

Werk je in de privésector? Met deze subsidie recupereer je mogelijk een stuk van je inschrijvings­geld. Erkenningsnummer HOGENT - opleiding: DV.O101616

Meer info over kmo-portefeuille

logo kmo portefeuille


Annuleringsvoorwaarden: de cursist of zijn werkgever kan de inschrijving annuleren, op voorwaarde dat de annulering schriftelijk of per mail gebeurt, en dit ten laatste tien werkdagen vóór aanvang van de cursus. Bij annulering dient er wel 50% van het inschrijvingsgeld betaald te worden. Annulatie minder dan tien werkdagen vóór aanvang van de cursus is niet mogelijk. De cursist kan zich wel laten vervangen door een collega, op voorwaarde van melding van de vervanging aan de organisatie. 

Vond je deze pagina al de max? Check dan zeker ook deze eens.

bijscholingen

Bekijk ons uitgebreid aanbod navormingen, studiedagen, bijscholingen of nascholingen, workshops, symposia en congressen. Dit zijn korte vormingen van een of meerdere dagen. Een ideale manier om je …

Connect
Blijf up-to-date over nieuws, onderzoek, bijscholingen en events met HOGENT Connect. Selecteer de thema's die jou interesseren.
Toegepaste fiscaliteit

Met de bachelor-na-bachelor toegepaste fiscaliteit word je fiscaal deskundige in dagonderwijs (1 jaar) of in avondonderwijs (2 jaar). Tijdens deze unieke vervolgopleiding leer je de …

Accounting administration

In de graduaats­opleiding accounting administration maak je kennis met alle facetten van boekhoud­kundig, fiscaal en financieel werk. In dag­onderwijs (2 jaar) of avond- en …

Gecertificeerd accountant

Terwijl je stage loopt aan het ITAA (Institute for Tax Advisers and Accountants), stoomt deze opleiding je klaar voor het beroep van gecertificeerd accountant. Met vrijstellingen voor de …