Checklist na inschrijving.

Je inschrijving is afgerond? Proficiat! Je bent nu officieel HOGENTenaar.
Met deze checklist ben je zeker dat je vlot van start kan gaan. 

1

Activeer en beveilig je account. In je mailbox vind je daarvoor de nodige gegevens en instructies. Het HOGENT-mailadres is het officiële communicatiemiddel. Volg dit dagelijks op.

2

Bekijk alle informatie voor nieuwe studenten op de pagina een vlotte start: informatie over de onthaaldagen, de start van het academiejaar, secretariaten, studentenvoorzieningen, bibliotheken, IT-aanbod, roosters, …

3

Activeer iBaMaFlex door de vragenlijst in te vullen en akkoord te gaan met de privacyverklaring. Dit is jouw persoonlijke studieportaal. Raadpleeg de documenten in je E-postbus zoals het inschrijvingsattest, attesten voor het openbaar vervoer en het contract van je opleidingsprogramma. Vergeet het contract niet te ondertekenen.

4

Verken Chamilo: daar vind je belangrijke berichten en specifieke informatie over de organisatie van het onderwijs en examens van je opleidings­onderdelen.

5

Bestel je leermaterialen.

6

Als student aan HOGENT heb je een laptop nodig. Hiervoor kan je beroep doen op het laptopproject in samenwerking met AcademicShop en CampusShop.

En dan nog dit...

  • De factuur wordt je via e-mail bezorgd. De afzender van de mail is dan hogent.facturatie@hogent.be en het rekeningnummer is altijd een van de volgende: 
    BE97 3900 9630 1049
    BE83 3900 3956 2315
    BE22 3900 3950 7347
    BE93 3900 3940 2667
  • Je studentenkaart vind je binnenkort in je brievenbus.
  • Nog vragen? Contacteer het studentensecretariaat van je opleiding.