Lezingen.
Kader en richtlijnen rond AI op HOGENT
Maud Vanderbeck, dienst Onderwijsaangelegenheden
Maud licht het kader en de nieuwe richtlijnen rond AI voor studenten op HOGENT toe.
Beter examineren met AI
Dennis Lippens, departement Bedrijf en Organisatie
Hou jij er ook zo van om uren aan een stuk dezelfde examenvraag opnieuw en opnieuw te verbeteren? Nee?! Deze sessie gaat over hoe je examens, testen, en uiteindelijk jezelf verbetert dankzij AI.
Hoe AI je onderwijs kan innoveren
Thomas Cuelenaere, departement Gezondheidszorg
In Teatime@bib duikt Thomas Cuelenaere in de wereld van Kunstmatige Intelligentie en de mogelijkheden die het biedt voor het onderwijs. Wil je ontdekken hoe AI kan helpen om jouw onderwijspraktijken te innoveren? Ben je nieuwsgierig naar de tools die AI biedt om de leerervaring van je studenten te verrijken? Of misschien wil je gewoon begrijpen wat AI precies is en hoe het werkt? Dan ben je hier op het juiste adres.
Professionele teksten schrijven met behulp van generatieve AI
Lena De Mol, departement IT
In haar korte pitch over AI in de lespraktijk gaat het bij Lena De Mol over hoe ze de studenten generatieve AI laat gebruiken om betere teksten te schrijven of teksten te verbeteren. Zo pikken ze iets op over hoe ze kritisch met generatieve AI-tools omgaan en op welke wijze ze deze kunnen inzetten om professionele teksten te schrijven.
AI in wetenschapscommunicatie
Sara Lieveld, opleidingscentrum agro- en biotechnologie
Sara Lieveld heeft voor Teatime@bib een video opgenomen over AI in wetenschapscommunicatie. Zij legt uit hoe ze studenten laat werken met ChatGPT en andere tools bij het maken van een paper. Deze AI-tools stelt ze kort voor: Scispace, Elicit, ResearchRabbit, ChatPDF en Wordtune.