Dit onderzoek werd een succes dankzij jouw hulp. Benieuwd naar (het verloop van) het onderzoek? Hieronder lees je er alles over.
We namen de enquête af bij de HR-verantwoordelijke of zaakvoerder verscheidene organisaties, en een (voldoende groot) aantal medewerkers. De enquête bestond uit 3 modules van telkens 5 à 15 minuten. De organisaties waarvan minimaal 30% van de medewerkers de enquête invulden, ontvingen een gepersonaliseerd rapport met een samenvatting van de kernbevindingen van de organisatie. Op die manier werden de anonimiteit en de representativiteit van de resultaten in het rapport verzekerd.
Hoe kon je deelnemen aan het onderzoek?
Deelname aan het onderzoek
Je kmo kon deelnemen aan deze studie door ons hier te contacteren.
Invullen van de vragenlijst
De online vragenlijsten werden bezorgd aan de respondenten door het onderzoeksteam. Zowel de HR-verantwoordelijke (of zaakvoerder) als de medewerkers vulden deze in. Het invullen van de vragenlijst nam ongeveer 30 tot 45 minuten in beslag. De verschillende delen (‘Modules’) lieten echter toe om dit over verschillende momenten te verdelen.
Rapport
Nadat 30% van de medewerkers en de HR-verantwoordelijke of zaakvoerder de vragenlijst hadden ingevuld, ontving je organisatie een gepersonaliseerd rapport. Hiermee kon je de huidige situatie m.b.t. het leiderschap, jobdesign, HRM en welzijn in jouw organisatie analyseren. Heb je vragen hierbij? Dan kan je ook steeds bij ons onderzoeksteam terecht.
Benchmarkgegevens en verdere resultaten
In het najaar van 2022 ontvingen alle deelnemende bedrijven de benchmarkgegevens die we in het onderzoek verzamelen. Hiermee kan je de situatie in je bedrijf op een anonieme manier vergelijken met die van gelijkaardige bedrijven. Daarnaast wordt je op de hoogte gehouden van verdere onderzoeksresultaten en de lancering van de tool.