Facebook Pixel Concrete Chris en Clara - Hogeschool Gent
Foto Concrete Chris en Clara

Concrete Chris en Clara.

C

Concrete Chris en Clara.

Chris (47j) en Clara (45j) wonen met hun dochter Lisa in hun rijhuis in het centrum van Antwerpen. Ze leerden elkaar daar kennen tijdens hun opleiding aan de hogeschool. Ze hebben het gevoel comfortabel te leven doordat ze beiden werken en willen hun steentje bijdragen aan de maatschappij.

Hoe communiceren?

  • Geef concrete informatie over het project/de actie en wat er bereikt kan worden met hun gift.
  • Gebruik verhalen en beelden die authentiek zijn, met echte mensen/dieren en dus geen in scene gezette beelden. 
  • Hou het bondig maar geef wel het volledige verhaal mee
  • Raak hen in hun hart zonder te choqueren. Geef hen warmte en hoop en het gevoel dat ze dankzij hun gift mee verantwoordelijk zijn voor de oplossing/verbetering.
  • Probeer hen er zo persoonlijk mogelijk bij te betrekken. Geef hen gepersonaliseerde informatie over het concrete project dat ze steunen.
  • Zorg dat ze hun steun zichtbaar kunnen maken aan anderen, Chris en Clara tonen graag hun sociaal engagement. Maar ook dat ze anderen kunnen betrekken bij hun steun door bvb hen geld te laten inzamelen voor je organisatie als het hun verjaardag is.
  • Je mag hen contacteren na hun gift en dan pols je best naar hoe vaak ze welke informatie willen krijgen en op welke manier.
  • In het nieuws komen kan helpen om de bekendheid van je organisatie te verhogen aangezien Chris en Clara het nieuws volgen.

Geefgedrag

  • Inkomen: gezamenlijk 3500 netto per maand
  • Jaarlijks tussen de 40 en 100 euro
  • 1 doel steunen ze vast.
  • Andere giften zijn op basis van wat hen gevraagd wordt door wie
  • Meestal giften van 10 euro, bij een gift van 40 euro willen ze graag een fiscaal attest. 
  • Geven het liefst online. Het belangrijkste is dat ze eenvoudig een gift kunnen doen. Hoe ouder ze worden, hoe belangrijker dit wordt.
  • Beslissen niet altijd samen welk doel ze steunen.
  • Ze worden liefst uitgenodigd naar evenementen of aangesproken door iemand die ze kennen. Vraag hen geen lidgeld en gebruik geen collectebus.

Wat vinden ze belangrijk bij een organisatie?

  • Transparantie over de bestede middelen.
  • Fouten durven toegeven.
  • Duidelijke doelen stellen en aangeven hoe die bereikt worden.
  • Betrouwbaarheid.
  • Lokale activiteiten, klein of groot maakt hen niet uit.

Waarom geven ze?

  1. Om bij te dragen aan een betere wereld.
  2. Ze zijn overtuigd dat de organisatie deskundig is om het probleem op te lossen.
  3. Ze kunnen eenvoudig een gift doen.
  4. Ze vertrouwen de organisaties die ze steunen .
  5. Ze merken dat de urgentie van de gift groot is.

“Toon me concreet hoe je van de wereld een betere plek zal maken.”

Terug naar het overzicht →