Interne branding
Op basis van de resultaten uit de de imago-audit, denk je na over communicatiestrategieën naar de eigen medewerkers. Welke gerichte interne communicatie- en managementstrategieën kan je nemen om je employer brand intern te managen? Interne branding focust op retentie en binding van je eigen medewerkers. Het gaat over het intern waarmaken van de EVP en het jezelf promoten als aantrekkelijke werkgever bij je eigen medewerkers. Het is de stap van 'living the brand' of het integreren en verankeren van de employer brand in de bedrijfscultuur.
Externe branding
Ook het vormgeven van acties rond het extern communiceren van je employer brand kan niet zonder de inzichten van de imago-audit. Via welke kanalen vertalen we onze employer value proposition in een aantrekkelijke boodschap naar onze externe doelgroep(en)? Welke gerichte externe communicatie- en managementstrategieën kan je nemen om je employer brand extern te managen. Externe branding gaat over het extern promoten van je employer brand om geschikte sollicitanten aan te trekken. Deze stap is wat veel bedrijven verstaan onder employer branding.