Maak hieronder kennis met de experten van het Research Centre for Learning in Diversity. Neem gerust contact op als je vragen hebt of als je graag met ons wil samenwerken.

Sandrine De Coster
Leerstoornissen, dyslexie, voorleessoftware, krachtig leesonderwijs, ouderbegeleiding en psycho-educatie bij leerstoornissen, interprofessioneel samenwerken in schoolse context

Eddy Hoste
Taalontwikkelingsstoornissen, taalstimulering, stotteren, broddelen, stemstoornissen, ouderbegeleiding en psycho-educatie binnen de logopedie, stemgebruik bij professionele stemgebruikers, executieve functies bij kinderen met specifieke ontwikkelingsstoornissen

Sonia Labeau
Methodologische ondersteuning bij onderwijsonderzoek (literatuurstudie, onderzoeksplan, onderzoeksvragen, meetinstrumenten en vragenlijsten/testen, steekproeven en werven van participanten, databestanden, (kwantitatieve of kwalitatieve) data-analyse, rapportage)

Lies Lockefeer
Inclusief onderwijs, rol van zorgprofessionals in het onderwijs, complementaire co-teaching tussen een leerkracht en een zorgprofessional, coachen van co-teachers in scholen van basis en secundair onderwijs, Universal Design for Learning (UDL)

Charlotte Malengier
Zelfregulerend leren, E-working/telewerken, HRM, leiderschap, jobdesign, welzijn op het werk

Lien Peters
Leerstoornissen, lees- en rekenvaardigheden bij jonge kinderen, invloed van gedrag, cognitie, context en hersenontwikkeling

Hilde Rabaut
Kleuteronderwijs, wiskunde voor kleuters, zorgbeleid, onderwijs voor doven en slechthorenden, autisme

Delphine Sasanguie
Numerieke en wiskundige cognitie in volwassenen en kinderen, beïnvloedende factoren op de ontwikkeling van rekenvaardigheid, leerstoornissen (dyscalculie), ontkoppelen van onderwijzen en evalueren, coördinator onderzoekscentrum Learning in Diversity

Elly Van Hyfte
PhD “unlocking potential: obstacle course-based physical education program and its impact on children’s motor competence, motivation and physical activity levels”. Motorische competentie, motivatie en fysieke activiteit bij kinderen in het basisonderwijs. Motorisch remedial teacher: grove en fijne motoriek.

Celine Vandermaes
Toegang tot onderwijs en sociale mobiliteit, pioniersstudenten, onderwijs-welzijn

Sabine Vandevelde
Leerstoornissen, ouderbegeleiding en psycho-educatie bij leerstoornissen, interprofessioneel samenwerken, logopedie

An Willems
Groepswerk begeleiden in een schoolcontext, communicatie en teamgericht werken voor wetenschapsstudenten en in een wetenschappelijke werkveldcontext - transactionele Analyse (TA)

Britt Zaman
Co-teaching, leer- en ontwikkelingsstoornissen, inclusief onderwijs, ergotherapie in het onderwijs