Foto Effectieve digitale communicatie met anderstaligen in de zorg- en welzijnssector.

Effectieve digitale communicatie.

E

Effectieve digitale communicatie.

Het communiceren met anderstaligen vormt vaak een uitdaging voor professionals in de zorg- en hulpverlening. Herken jij deze uitdaging in jouw dagelijkse praktijk? Dan ben je hier aan het juiste adres.

Taal- en cultuurbarrières hebben een enorme impact op de kwaliteit van de dienstverlening in de zorg- en welzijnssector. Vertaalapps inschakelen om te communiceren wanneer er geen gemeenschappelijke taal is en er geen tolk beschikbaar is, is voor velen gebruikelijk. Sommigen hebben echter minder positieve ervaringen of voelen aarzeling.  

Wanneer en hoe ga je aan de slag met een vertaalapp? Hoe kan je als zorg- of hulpverlener je weg vinden in het ruime aanbod van AI tools?

Het onderzoekscentrum 360° Zorg en Welzijn biedt op maat gemaakte trainingen voor organisaties aan  om vertaalapps en communicatietools efficiënt in te schakelen in gesprekken met anderstaligen. Door middel van casestudies testen we deze tools in kleine groepen uit om tot good practices te komen. Deze vorming is geschikt voor  zowel beginners als ervaren professionals.  

 

Format

Sessie op maat van de organisatie

Doelgroep

Zorgverleners en hulpverleners

Kostprijs

280€ (sessie van 2 uur) + voorbereidingstijd (80€/uur naargelang de vraag)

Contact

pablo.decock@hogent.be