Facebook Pixel Dysparcours: inleef­oefeningen voor dyslexie en dyscalculie - Hogeschool Gent
Foto Dysparcours: inleef­oefeningen voor dyslexie en dyscalculie

Dysparcours: inleef­oefeningen voor dyslexie en dyscalculie

D

Dysparcours: inleef­oefeningen voor dyslexie en dyscalculie

Door middel van een ervarings­parcours en simulatie­oefeningen ervaart de directe omgeving (ouders & leraren) van een kind met dyslexie/dyscalculie hoe het voelt om een leer­stoornis te hebben. Door deze ervarings­opdrachten ontwikkelen mensen een positievere houding ten aanzien van kinderen met leer­stoornissen en bouwen ze voldoende kennis op om hen te ondersteunen in hun dagelijkse activiteiten.

Doelgroep

Ouders, leerkrachten en andere personen die rechtstreeks betrokken zijn bij de begeleiding en/of ondersteuning van kinderen en jongeren met leerstoornissen.

De groepsgrootte wordt in onderling overleg bepaald.

Lesvorm

Workshop

Kostprijs

Vraag vrijblijvend een offerte aan via expertise@hogent.be.

Datum

In onderling overleg.

Locatie

Bij jou ter plaatse.

Contact

Sabine Vandevelde (sabine.vandevelde@hogent.be), Sandrine De Coster (sandrine.decoster@hogent.be)

Vond je deze pagina al de max? Check dan zeker ook deze eens.

Wiskunde in een prentenboek

Collega Hilde Rabaut stelt vast dat het met ons (kleuter)onderwijs niet zo goed gaat. Vooral wiskundige vaardigheden worden stiefmoederlijk behandeld. Recent rondde ze een onderzoek af rond de rol …

Research Centre for Learning in Diversity
Leren en diversiteit staat centraal in het onderzoeks­centrum. We voeren praktijk­gericht onderzoek naar zowel formeel als informeel leren, typisch en atypisch leren en leren …