Facebook Pixel Marketing­communicatie­campagne door studenten marketing - Hogeschool Gent
Foto Marketing­communicatie­campagne door studenten marketing

Marketing­communicatie­campagne door studenten marketing.

M

Marketing­communicatie­campagne door studenten marketing.

Wil je studenten marketing inschakelen voor je bedrijf of organisatie? In het 3de jaar van de professionele bachelor­opleiding bedrijfs­management - marketing ontwikkelen studenten­teams een marketing­communicatie­plan voor jouw bedrijf of organisatie onder begeleiding van ervaren docenten.

Deze groeps­opdracht kadert binnen het opleidings­onderdeel 'Marketing­communicatie: Campagne­ontwikkeling' van het keuze­traject communicatie. Vanuit praktische cases verkennen we de mogelijkheden en toepassingen van verschillende paid, owned en earned media, zowel online als offline. Verschillende gast­docenten belichten telkens hun specifieke expertise die de studenten vervolgens toepassen in een geïntegreerde 360°-marketing­communicatie­campagne.


Stap 1: project­voorstel indienen

Laat ons weten aan welke communicatie­campagne je onze studenten wil laten werken. Waarover wil je communiceren vanuit jouw bedrijf of organisatie? De eerste stap is het afbakenen van het project.

Projectvoorstel indienen →


Stap 2: briefing

Begin oktober kom je als opdrachtgever bij voorkeur live een heldere en uitdagende briefing geven aan de studenten uit het 3de jaar marketing zodat ze over alle nodige info beschikken om een sterk communicatie­plan te kunnen ontwikkelen.


Stap 3: onderzoek & uitwerking

De teams doorlopen alle stappen van de ontwikkeling van een marketing­communicatie­plan onder begeleiding van ervaren docenten. De studenten bekijken de uitdaging vanuit hun eigen kijk op de wereld en op communicatie. Met een open blik combineren ze strategie en creativiteit voor een geïntegreerde 360°-marketing­communicatie­campagne.


Stap 4: presentatie marketing­communicatie­plan

Eind december presenteren de teams hun marketing­communicatie­plan, inclusief creatieve voorstellen, content­plan en budgettering. Als opdracht­gever geef je feedback op basis van de relevantie en meer­waarde voor jouw bedrijf of organisatie. Je ontvangt de marketing­communicatie­plannen van alle teams.


Doelgroep

Bedrijven en organisaties die een creatieve en strategische communicatie­campagne willen opzetten

Timing

Het project loopt van begin oktober tot eind december, waarbij de studenten 1 dag per week werken aan het project, meestal op de campus of thuis.

bekijk de academische kalender →

Contact

katrien.meert@hogent.be

Sfeerbeeld

Alles is duidelijk, je hebt genoeg info en je bent volledig overtuigd? Dien dan nu een projectvoorstel in!

Projectvoorstel indienen →

Vond je deze pagina al de max? Check dan zeker ook deze eens.

Samenwerken met het opleidingsĀ­centrum marketing

Het opleidings­centrum marketing van HOGENT hecht veel belang aan samen­werking tussen bedrijven en studenten. Bekijk hier de mogelijkheden voor het werkveld: van projecten, stages en …

Marketing

Marketing is een afstudeer­richting van de bachelor bedrijfs­management. Als marketeer leer je producten, diensten en ideeën succes­vol in de markt zetten, verkopen of verdelen en …

Op zoek naar expertise?
Ben je op zoek naar vormingen of advies? Klik door op een van de thema's en bekijk het volledige aanbod. Ben je geïnteresseerd in het onderzoek van HOGENT? Neem dan een kijkje …