Wil je studenten marketing inschakelen voor je bedrijf of organisatie? In het 3de jaar van de professionele bacheloropleiding bedrijfsmanagement - marketing ontwikkelen studententeams een marketingcommunicatieplan voor jouw bedrijf of organisatie onder begeleiding van ervaren docenten.
Deze groepsopdracht kadert binnen het opleidingsonderdeel 'Marketingcommunicatie: Campagneontwikkeling' van het keuzetraject communicatie. Vanuit praktische cases verkennen we de mogelijkheden en toepassingen van verschillende paid, owned en earned media, zowel online als offline. Verschillende gastdocenten belichten telkens hun specifieke expertise die de studenten vervolgens toepassen in een geïntegreerde 360°-marketingcommunicatiecampagne.
Stap 1: projectvoorstel indienen
Laat ons weten aan welke communicatiecampagne je onze studenten wil laten werken. Waarover wil je communiceren vanuit jouw bedrijf of organisatie? De eerste stap is het afbakenen van het project.
Stap 2: briefing
Begin oktober kom je als opdrachtgever bij voorkeur live een heldere en uitdagende briefing geven aan de studenten uit het 3de jaar marketing zodat ze over alle nodige info beschikken om een sterk communicatieplan te kunnen ontwikkelen.
Stap 3: onderzoek & uitwerking
De teams doorlopen alle stappen van de ontwikkeling van een marketingcommunicatieplan onder begeleiding van ervaren docenten. De studenten bekijken de uitdaging vanuit hun eigen kijk op de wereld en op communicatie. Met een open blik combineren ze strategie en creativiteit voor een geïntegreerde 360°-marketingcommunicatiecampagne.
Stap 4: presentatie marketingcommunicatieplan
Eind december presenteren de teams hun marketingcommunicatieplan, inclusief creatieve voorstellen, contentplan en budgettering. Als opdrachtgever geef je feedback op basis van de relevantie en meerwaarde voor jouw bedrijf of organisatie. Je ontvangt de marketingcommunicatieplannen van alle teams.
Doelgroep
Bedrijven en organisaties die een creatieve en strategische communicatiecampagne willen opzetten
Timing
Het project loopt van begin oktober tot eind december, waarbij de studenten 1 dag per week werken aan het project, meestal op de campus of thuis.
bekijk de academische kalender →
Contact
Alles is duidelijk, je hebt genoeg info en je bent volledig overtuigd? Dien dan nu een projectvoorstel in!
Projectvoorstel indienen →Vond je deze pagina al de max? Check dan zeker ook deze eens.
Samenwerken met het opleidingsĀcentrum marketing
Het opleidingscentrum marketing van HOGENT hecht veel belang aan samenwerking tussen bedrijven en studenten. Bekijk hier de mogelijkheden voor het werkveld: van projecten, stages en …
Marketing
Marketing is een afstudeerrichting van de bachelor bedrijfsmanagement. Als marketeer leer je producten, diensten en ideeën succesvol in de markt zetten, verkopen of verdelen en …