Foto A.I. Eén jaar later

Teatime: Onderzoeks- en bachelor­proef­projecten met impact.

T

Teatime: Onderzoeks- en bachelor­proef­projecten met impact.

Programma.

Open vragen uit Ans verbeteren met A.I.

Tom Demets, lector departement Biowetenschappen en Industriële Technologie

Is het mogelijk om open vragen met A.I. te verbeteren? Het klinkt veelbelovend, maar een proof of concept onthult onverwachte valkuilen. Denk mee over een sluitende strategie om A.I. effectief in te zetten als hulpmiddel bij het verbeteren van open vragen.

Chat met het HNET

Stijn Lievens, lector departement IT en onderzoeker Centre for Applied Data Science

Tijdens deze sessie bespreken we een project van CADS in samenwerking met Virtual IT Company van het departement IT. We werken aan een proof-of-concept voor een chatbot, waarbij we gebruik maken van gratis, open source en ‘self-hosted’ tools. Deze chatbot zal in staat zijn om vragen te beantwoorden over de inhoud van het HNET.

GPT's voor studenten

Luc Vandingenen, coördinator curriculumcommissie departement Bedrijf en Organisatie

Een Generative Pre-Trained Transformer (GPT) chatbot is een conversatieagent die een GPT-model gebruikt om met gebruikers te communiceren. GPT chatbots worden aangepast aan jouw specifieke behoeften, of het nu gaat om een A.I.-studiebuddy, een chatbot voor de klantenservice of een komiek op zakformaat.

De interactieve consultant

Wim Delvaux, lector departement GO5

We kennen allemaal het begrip ‘de procedure van de week’. Bedrijven definiëren administratieve processen die aan geregelde veranderingen onderhevig zijn. Daardoor is het moeilijk - voor de geoefende gebruiker (lees: adviseur) en zeker voor de occasionele gebruiker (lees: docenten/studenten) - om het juiste pad naar een aanvaardbare aanvraag te bepalen. De KUL heeft op basis van zogenaamde 'trage AI' de ‘interactieve consultant’ ontwikkeld. Daarmee wordt met behulp van formele beschrijvingen van de voorwaarden van de procedure automatisch een assistent gegenereerd die gebruikers helpt bij het zoeken naar een door de procedures aanvaardbaar einddoel.

Werken aan A.I.-vaardigheden – de doelstellingen

Maud Vanderbeck, dienst Onderwijsaangelegenheden

Werken aan A.I.-vaardigheden van jouw studenten. Hoe begin je eraan en wat zijn nu juist die A.I.-vaardigheden? De dienst Onderwijsontwikkeling ontwierp in samenwerking met HELA een doelstellingenkader dat je een eerste houvast biedt om aan de A.I.-vaardigheden van je studenten te werken. Kom op Tea-time@bib meer te weten over de doelstellingen, de gebruikte kaders en de mogelijkheden voor integratie in jouw opleiding.

Kan A.I. mijn mondeling examen afnemen?

Dennis Lippens, lector departement Bedrijf en Organisatie

We moeten op zoek naar betere methodes om de kennis van studenten te testen en A.I. kan voor een oplossing zorgen. Ik heb een prototype klaar en tijdens Teatime@bib stel ik voor hoe dit in zijn werk gaat.