De ombudspersoon treedt op als bemiddelaar bij geschillen tussen studenten en personeel. De ombudspersoon is tot discretie verplicht. De geschillen houden verband met de toepassing van de onderwijs- en examenregeling en/of de rechtspositie van de student en met als onbillijk en onredelijk ervaren handelingen en beoordelingen. Een klacht moet een omschrijving bevatten van de feiten waartegen ze gericht is.
De ombudspersoon ontvangt, onderzoekt en behandelt de klacht.
- Hij of zij tracht via bemiddeling een oplossing te vinden in het belang van alle partijen. Als deze bemiddeling geen voldoening schenkt, kan de student zich richten tot het departementshoofd.
- Hij of zij licht de indiener van de klacht in over de mogelijkheid om beroep aan te tekenen bij de Interne Beroepscommissie.
Studentenvertegenwoordigers met een mandaat kunnen zich richten tot de ombudspersoon of het departementshoofd wanneer hun rechten niet worden gerespecteerd.
opleiding | ombudspersoon |
---|---|
biotechnologie | patrick.remy@hogent.be |
bouwkundig tekenen | patrick.remy@hogent.be |
educatief graduaat | jan.vuye@hogent.be Is de ombudspersoon zelf als lector of examinator betrokken bij jouw probleem? Vraag dan naar een plaatsvervanger via lincy.vantwembeke@hogent.be |
elektromechanische systemen | patrick.remy@hogent.be |
HVAC-systemen | patrick.remy@hogent.be |
juridisch-administratieve ondersteuning | patrick.remy@hogent.be |
marketing- en communicatiesupport | patrick.remy@hogent.be |
productiebeheer | patrick.remy@hogent.be |
werforganisatie | patrick.remy@hogent.be |
winkelmanagement | patrick.remy@hogent.be |
accounting administration | joke.benoit@hogent.be |
systeem- en netwerkbeheer | joke.benoit@hogent.be |
programmeren | joke.benoit@hogent.be |
Uitdovende trajecten
opleiding | ombudspersoon |
---|---|
chemie, elektromechanica, elektronica, rechtspraktijk, meertalig secretariaat, bouw- en houtconstructie, topograaf | patrick.remy@hogent.be |
boekhouden, informatica | steve.dusar@hogent.be |
opleiding | ombudspersoon |
---|---|
agro- en biotechnologie | Ann Messens |
bedrijfsmanagement | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
biomedische laboratoriumtechnologie | Christine Desmaele |
chemie | Hilde Willems |
elektromechanica | Ann Messens |
ergotherapie | Christine Desmaele |
houttechnologie | Diederik Deloof |
kleuteronderwijs | Jan Vuye Is de ombudspersoon zelf als lector of examinator betrokken bij jouw probleem? Vraag dan naar een plaatsvervanger via lincy.vantwembeke@hogent.be |
lager onderwijs | Jan Vuye Is de ombudspersoon zelf als lector of examinator betrokken bij jouw probleem? Vraag dan naar een plaatsvervanger via lincy.vantwembeke@hogent.be |
logopedie en audiologie | Christine Desmaele |
modetechnologie | Ann Messens |
organisatie en management | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
orthopedagogie | Ann De Brouwer |
retailmanagement | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
secundair onderwijs | Jan Vuye Is de ombudspersoon zelf als lector of examinator betrokken bij jouw probleem? Vraag dan naar een plaatsvervanger via lincy.vantwembeke@hogent.be |
sociaal werk | Ann De Brouwer |
textieltechnologie | Ann Messens |
toegepaste informatica | Martine Van Audenrode (Gent) Liesbeth Lewyllie (Aalst, virtuele campus, afstandsonderwijs) |
vastgoed | Diederik Deloof |
verpleegkunde | Christine Desmaele |
voedings- en dieetkunde | Christine Desmaele |
opleiding | ombudspersoon |
---|---|
banaba intensieve zorgen en spoedgevallenzorg | Christine Desmaele |
banaba internationaal bedrijfsmanagement | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
banaba toegepaste fiscaliteit | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
banaba zorgmanagement | Christine Desmaele |
opleiding | ombudspersoon |
---|---|
advanced personal trainer | Jan Vuye |
coaching, intervisie en teambegeleiding | Ann De Brouwer |
diabeteseducator | Christine Desmaele |
digitale marketing | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
endoscopieverpleegkundige | Christine Desmaele |
GEO-ICT | Diederik Deloof |
Human Resources Management | Ann De Brouwer |
IT-management | Liesbeth Lewyllie |
leerstoornissen | Christine Desmaele |
nefrologische diëtetiek | Christine Desmaele |
niet-confessionele zedenleer voor het lager onderwijs | Jan Vuye Is de ombudspersoon zelf als lector of examinator betrokken bij jouw probleem? Vraag dan naar een plaatsvervanger via lincy.vantwembeke@hogent.be |
oncologische diëtetiek | Christine Desmaele |
ondernemen | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
pediatrie en neonatologie | Christine Desmaele |
stomatherapie en wondzorg | Christine Desmaele |
vastgoedbeheer | Diederik Deloof |
verzekeringen: risk & claims management | Myriam Desterbeck Isabelle Dierickx |
Reglement
- Departement Bedrijf en Organisatie 2024-2025 (pdf)
- Departement Biowetenschappen en Industriële Technologie 2024-2025 (pdf)
- Departement Gezondheidszorg 2024-2025 (pdf)
- Departement GO5 2024-2025 (pdf)
- Departement IT en Digitale Innovatie 2024-2025 (pdf)
- Departement Lerarenopleiding 2024-2025 (pdf)
- Departement Omgeving 2024-2025 (pdf)
- Departement Sociaal-Agogisch Werk 2024-2025 (pdf)
- School of Arts KASK & Conservatorium (pdf)
Reglement
- Onderwijs- en examenreglement 2023-2024: bronversie (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2023-2024: versie voor startende bachelorstudenten in 2023-2024 (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2023-2024: versie voor studenten reeds gestart voor 2023-2024 met uitzondering van graduaat (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2023-2024: versie voor graduaatstudenten GO5 inclusief departementale aanvullingen (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2023-2024: versie voor studenten educatief graduaat (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2023-2024: KASK & Conservatorium (pdf)
Departementale aanvullingen
- Departement Bedrijf en Organisatie 2023-2024 (pdf)
- Departement Biowetenschappen en Industriële Technologie 2023-2024 (pdf)
- Departement Gezondheidszorg 2023-2024 (pdf)
- Departement IT en Digitale Innovatie 2023-2024 (pdf)
- Departement Lerarenopleiding 2023-2024 (pdf)
- Departement Omgeving 2023-2024 (pdf)
- Departement Sociaal-Agogisch Werk 2023-2024 (pdf)
Reglement
- Onderwijs- en examenreglement 2022-2023 (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2022-2023 KASK & Conservatorium (pdf)
Departementale aanvullingen
- Departement Bedrijf en Organisatie 2022-2023 (pdf)
- Departement Biowetenschappen en Industriële Technologie 2022-2023 (pdf)
- Departement Gezondheidszorg 2022-2023 (pdf)
- Departement IT en Digitale Innovatie 2022-2023 (pdf)
- Departement Lerarenopleiding 2022-2023 (pdf)
- Departement Omgeving 2022-2023 (pdf)
- Departement Sociaal-Agogisch Werk 2022-2023 (pdf)
- GO5 2022-2023 (pdf)
Reglement
- Onderwijs- en examenreglement 2021-2022 departementen en GO5 (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2021-2022 KASK & Conservatorium (pdf)
Departementale aanvullingen
- Departement Bedrijf en Organisatie 2021-2022 (pdf)
- Departement Biowetenschappen en Industriële Technologie 2021-2022 (pdf)
- Departement Gezondheidszorg 2021-2022 (pdf)
- Departement IT en Digitale Innovatie 2021-2022 (pdf)
- Departement Lerarenopleiding 2021-2022 (pdf)
- Departement Omgeving 2021-2022 (pdf)
- Departement Sociaal-Agogisch Werk 2021-2022 (pdf)
- GO5 2021-2022 (pdf)
Reglement
- Bijzonder reglement 2020-2021
- Onderwijs- en examenreglement 2020-2021 departementen en GO5 (pdf)
- Onderwijs- en examenreglement 2020-2021 KASK & Conservatorium (pdf)
Departementale aanvullingen
- Departement Lerarenopleiding 2020-2021 (pdf)
- Departement Sociaal-Agogisch Werk 2020-2021 (pdf)
- Departement Gezondheidszorg 2020-2021 (pdf)
- Departement Omgeving 2020-2021 (pdf)
- Departement IT en Digitale Innovatie 2020-2021 (pdf)
- Departement Bedrijf en Organisatie 2020-2021 (pdf)
- Departement Biowetenschappen en Industriële Technologie 2020-2021 (pdf)
- GO5 2020-2021 (pdf)
Reglement
Departementale aanvullingen
- Bijzonder reglement faculteiten / GO5 2019-2020 (pdf)
- Faculteit Mens en Welzijn 2019-2020 (pdf)
- Faculteit Natuur en Techniek 2019-2020 (pdf)
- Faculteit Bedrijf en Organisatie 2019-2020 (pdf)
- Bijzonder reglement KASK & Conservatorium 2019-2020 (pdf)
- KASK & Conservatorium 2019-2020 (pdf)
- GO5 2019-2020 (pdf)