Foto Doelgroepanalyse

Doelgroepanalyse.

D

Doelgroepanalyse.

Voor een goede fondsenwerving is op maat communiceren cruciaal. Heb je te weinig zicht op wie je schenkers zijn en wat ze net belangrijk vinden qua communicatie? Leer je donateurs beter kennen door onze doelgroepanalyse, zodat je meer op maat kan communiceren. 

Vanuit ons onderzoek naar het geefgedrag van de Vlaming hebben we een goed zicht gekregen op wie de Vlaamse gevers zijn en wat ze belangrijk vinden. Om organisaties te ondersteunen in hun communicatie op maat verdeelden we de gevende Vlaming in vijf persona’s

Aangezien dat niet altijd voldoende zegt over hoe het zit in jouw organisatie, stelden we een tool op die jouw (potentiële) schenkers gaat indelen in de persona’s. Nadat je schenkers de tool volledig anoniem invullen analyseren wij de resultaten. Deze delen we dan met jou via een rapport op maat. Zo krijg je zicht op welke persona’s vooral voorkomen onder jouw schenkers.

Wil je bovenop het rapport graag advies en tips op maat om gerichter te kunnen communiceren? Dan kan je ook kiezen voor persoonlijk advies. Daarin nemen we je eigen organisatie onder de loep en doen we gerichte voorstellen naar je communicatie toe op maat van de gevonden persona’s. We bieden je tips en tricks die je onmiddellijk kan toepassen en helpen je mee prioriteiten stellen.

Format

  • Optie 1: uitvoeren doelgroepanalyse + resultaten: €600
  • Optie 2: uitvoeren doelgroepanalyse + resultaten + analyse communicatiekanalen + persoonlijk advies: €1350

Doelgroep

Socialprofit- en non-profitorganisaties

Contact

Ann-Sophie Bouckaert & Joke Persyn
onderzoek.fondsenwerving@hogent.be

Analyse aanvragen

“Dankjewel Ann-Sophie, Sanne, Freek en Joke voor de sterk onderbouwde bevraging en doelgroepanalyse aan de hand van persona's. Jullie gaven ons concrete handvaten en tips waarmee we concreet aan de slag kunnen en onze aanpak nog efficiënter kunnen maken.”

Fietsersbond vzw