Maak hieronder kennis met de experten van het Research Centre for Learning in Diversity. Neem gerust contact op als je vragen hebt of als je graag met ons wil samenwerken.

 

Sandrine De Coster

Sandrine De Coster

Leerstoornissen, dyslexie, voorleessoftware, krachtig leesonderwijs, ouderbegeleiding en psycho-educatie bij leerstoornissen, interprofessioneel samenwerken in schoolse context

e-mail

Griet De Nys

Griet De Nys

Schoolweigering, teamteaching in de kleuterklas, metacognitieve vaardigheden

e-mail

Muriël De Wolf

Werkplekleren, duaal leren, community Service Learning

e-mail

Eddy Hoste

Taalontwikkelings­stoornissen, taalstimulering, stotteren, broddelen, stemstoornissen, ouderbegeleiding en psycho-educatie binnen de logopedie, stemgebruik bij professionele stemgebruikers, executieve functies bij kinderen met specifieke ontwikkelings­stoornissen

e-mail

 

Sonia Labeau

Sonia Labeau

Methodologische ondersteuning bij onderwijsonderzoek (literatuurstudie, onderzoeksplan, onderzoeksvragen, meetinstrumenten en vragenlijsten/testen, steekproeven en werven van participanten, databestanden, (kwantitatieve of kwalitatieve) data-analyse, rapportage)

e-mail

Lies Lockefeer

Lies Lockefeer

Inclusief onderwijs, rol van zorgprofessionals in het onderwijs, complementaire co-teaching tussen een leerkracht en een zorgprofessional, coachen van co-teachers in scholen van basis en secundair onderwijs, Universal Design for Learning (UDL)

e-mail

Charlotte Paulyn

Charlotte Paulyn

Leerstoornissen, Extended Reality (XR) in secundair onderwijs

e-mail

Lien Peters

Lien Peters

Leerstoornissen, lees- en rekenvaardigheden bij jonge kinderen, invloed van gedrag, cognitie, context en hersenontwikkeling

e-mail

 

Delphine Sasanguie

Delphine Sasanguie

Numerieke en wiskundige cognitie in volwassenen en kinderen, beïnvloedende factoren op de  ontwikkeling van rekenvaardigheid, leerstoornissen (dyscalculie), ontkoppelen van onderwijzen en evalueren, coördinator onderzoekscentrum Learning in Diversity

e-mail

Nathalie Schepens

Zelfregulerende vaardigheden, orthopedagogie

e-mail

David Van Bunder

David Van Bunder

Psychotherapie, socialisatie, meta-onderzoek, pioniersstudenten

e-mail

Elly Van Hyfte

Elly Van Hyfte

PhD “unlocking potential: obstacle course-based physical education program and its impact on children’s motor competence, motivation and physical activity levels”. Motorische competentie, motivatie en fysieke activiteit bij kinderen in het basisonderwijs. Motorisch remedial teacher: grove en fijne motoriek.

e-mail

 

Céline Vandermaes

Céline Vandermaes

Toegang tot onderwijs en sociale mobiliteit, pioniersstudenten, onderwijs-welzijn

e-mail

Sabine Vandevelde

Sabine Vandevelde

Leerstoornissen, ouderbegeleiding en psycho-educatie bij leerstoornissen, interprofessioneel samenwerken, logopedie

e-mail

An Willems

Groepswerk begeleiden in een schoolcontext, communicatie en teamgericht werken voor wetenschapsstudenten en in een wetenschappelijke werkveldcontext - transactionele Analyse (TA)

e-mail

Maarten Floré

Schoolweigering

e-mail

 

Simon Plets

Schoolweigering

e-mail

Liesbet Gevaert

Zelfregulerende vaardigheden

e-mail

Sofie Bruneel

Zelfregulerende vaardigheden

e-mail

Papatya Dalkiran

Lerarenopleider met focus op vakdidactiek niet-confessionele zedenleer, didactiek filosoferen met kinderen en jongeren,  kritisch denken, morele oordeelsvorming, burgerschapseducatie, trainen van gespreksvaardigheden

e-mail

Jo Cochuyt

e-mail