Facebook Pixel AI Masterclass 2021 - Hogeschool Gent
Foto AI Masterclass 2021

AI Masterclass 2021.

A

AI Masterclass 2021.

Ontdek tal van facetten van artificiële intelligentie (AI) en wat het ook voor jouw business kan betekenen. Stap voor stap verken je op een praktijkgerichte wijze het landschap van AI en de verbluffende toepassingen ervan die je heel concreet in de dagelijkse bedrijfs­voering kan inzetten.

Inschrijven →

Als nieuwe generatie bedrijfsleider verwerf je dieper inzicht in AI. Je maakt kennis met de fundamenten, mogelijkheden en talrijke praktijk­toepassingen, maar leert ook de aanverwante risico's en beperkingen inschatten.

AI stelt je in staat concurrentieel voordeel te creëren door gefundeerd en proactief een stap vooruit te zetten. Het biedt een antwoord op complexe en continu veranderende business­vraagstukken.

Investeer in het toepassen van AI in jouw unieke bedrijfs­modellen. Zo stem je AI af op jouw bedrijfs­strategie en kan je heel effectief bijsturen en prioriteren. Ondernemers, executives en investeerders zijn het er over eens dat artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) bedrijven zullen transformeren en drastisch helpen kosten verlagen en risico's beheren.

De kracht van AI om omzet- en winstgroei te stimuleren is exponentieel. Op basis van een recent onderzoek bij meer dan 1.000 executives definieert Forbes de domeinen van Marketing, Klantenservice en Verkoop als de top drie functies waar AI zijn volledige potentieel kan realiseren.

Met deze gespecialiseerde kennis stroomlijn je je bedrijfsvoering, versnel je groei en stimuleer je innovatie. Zo zet je je bedrijf echt als toonaangevend en sterk concurrentieel op de kaart.

Wat mag je verwachten?

  • Thematisch opgebouwd theoretisch kader
  • Bijzondere aandacht voor het delen van best practices en use cases
  • Een waaier aan topexperts, autoriteiten in AI als gastspreker
  • Concrete tips en tricks uit de eerste hand
  • Coaching en consultancy bij jouw praktijkvraagstukken

“AI vervangt geen mensen, AI versterkt mensen. Die realistische kijk is cruciaal als we willen dat bedrijven AI omarmen.”

Lees het volledige interview op Bloovi.be →

Welke inzichten verwerf je?

  • AI verkoopt en is een gehypete term. Daardoor is er veel nep-AI in rotatie. We zullen je laten zien wat reëel is en wat niet. En hoe je nep van echt kunt onderscheiden. Een belangrijke onderscheidende factor hierin is het concept 'feedback loops'.
  • We belichten de verschillende vormen van AI: de praktische toepassingen en benaderingen om direct aan de slag te kunnen en zo AI in je organisatie te introduceren.
  • We tonen gedetailleerd een lijst van pragmatische, laagdrempelige ‘narrow’ AI-tools die je ook in actie zal zien.
  • We belichten de impact op de organisatie en hoe je feedback loops in jouw organisatie kan implementeren.
  • Je krijgt inzicht in AI cases op het gebied van automatisering, optimalisatie en verbetering van bedrijfs­processen.
  • Tijdens de off-site bootcamp zal je zelf creatief aan de slag gaan met AI.

Programma*

  • 27 mei 2021: webinar
    van 11 tot 15u30 
    module 1a - What is AI? part I 
    1. Various types of AI (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    2. How human intelligence & cognitive behaviour compare to AI and the importance to your organisation (NL) - Renout van Hove & Bernie Caessens, Resolved
    3. A five-step approach to distinguish Fake from Real AI & types of AI (NL)
      - Renout van Hove & Bernie Caessens, Resolved
    4. AI use cases - the theory (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
  • 28 mei 2021: webinar
    van 13 tot 16u.
    module 1b - What is AI? part II 
    1. Approaches in AI transformation (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    2. Discussion + projects: discuss your own projects (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    3. AI and the impact on business in general (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    4. Narrow AI, or is it Lazy AI? (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
  • 17 juni 2021: webinar
    van 13 tot 16u.
    module 2a - AI: its various applications & cases focused on Marketing & Sales part I  
    1. Visual AI applied in e-commerce (NL) - Jonas De Cooman, Spott
    2. The future of AI in Sales and Marketing (ENG) - Dr Lee Schlenker, Business Analytics Institute (BAI)
    3. Robotic Process Automation: how to become an automation first company (NL) - Guy Kirkwood, UiPath
    4. AI for predictive use and the results of the biggest AI survey out there (ENG) - Brennan White, Cortex
  • 18 juni 2021: webinar
    van 13 tot 16u.
    module 2b - AI: its various applications & cases focused on Marketing & Sales part II
    1. How to beat Google at AI (ENG) - Aki Balgogh, Marketmuse
    2. AI for behavioural driven models (ENG) - Bertrand Fontaine, Sentiance
    3. Conversational AI (NL) - Pieter Buteneers, Sunch
    4. The network as the basis of new self-reliant learning & development: the impact of AI on your organisation (NL) - Katya Vlasislavleva, Datastories
  • 16 en 17 september 2021: Off-site Bootcamp
    2 dagen met overnachting - La Colline, Hubermont, België
    Module 3 & 4 - AI Maturity & Impact on the Organisation of the Future part I & II 
    1. Business model engineering and innovation in practice (ENG) - Jonathan Berte, Robovision
    2. Creating your own AI vision (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    3. Fundamentals of the business case (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    4. The impact of AI on the job market (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    5. Algorithmic business thinking (NL) - Katja Schipperheijn, Habit Of Improvement
    6. Why do AI iniatives fail or succeed (NL) - Renout van Hove, GrowthAgent
    7. The AI technology landscape in Belgium: players that matter (NL) - Omar Mohout, Sirris
    8. Strategische implementaties AI in groeibedrijven (NL) - Peter De Decker, ML2Grow
    9. Implementation - technical feasability on an organisational level (NL) - Johan Decorte, HOGENT
    10. The impact on Organisation, HR and recruiting (NL) - Bernie Caessens, Resolved
  • 4 en 5 oktober 2021: The 5th Conference on MarTech
    Antwerp Expo, België

Download het gedetailleerde programma (PDF)

Experts

  • Renout Van Hove, Founder & Chief GrowthAgent, auteur Obsessed
  • Bernie Caessens, Managing Partner, Resolved
  • Jonathan Berte, CEO & Founder, Robovision
  • Jonas De Cooman, CEO & Founder, Spott
  • dr. Lee Schlenker, Principal of the Business Analytics Institute (BAI)
  • Guy Kirkwood, Chief Evangelist, UiPath
  • Brennan White, CEO, Cortex
  • Aki Balgogh, CEO & Founder, Marketmuse
  • Bertrand Fontaine, Chief AI officer, Sentiance
  • Pieter Buteneers, Director of engineering in ML & AI, Sunch
  • Katya Vlasislavleva, CEO, Datastories
  • Katja Schipperheijn, Founder, Habit Of Improvement
  • Omar Mohout, author, Entrepreneurship Fellow, Sirris
  • Johan Decorte, IT lecturer/researcher & consultant, HOGENT

Welke kennis en vaardigheden steek je op?

Na deze executive masterclass zal je in staat zijn:

  • geïnformeerde, strategische beslissingen te nemen en de bedrijfsprestaties te verbeteren door belangrijke AI-management­inzichten te integreren in de manier waarop je organisatie functioneert.
  • een roadmap voor je organisatie te ontwikkelen om strategisch voordeel te boeken door het gebruik van AI.
  • jouw organisatie om te vormen tot een innovatief, efficiënt en duurzaam bedrijf van de toekomst. Dankzij een praktische basis in kunstmatige intelligentie (AI) en haar bedrijfs­applicaties, beschik je over de nodige kennis en het vertrouwen om dit te implementeren.
  • de AI-toepassingen volledig te beheren en de prioriteit en de waarde van visuele AI en conversatie-AI te bepalen.

Doelgroep

Ondernemers en executives die organisatieveranderingen willen doorvoeren en impact willen creëren. Zakelijke leiders die een stap voor willen zijn, Start-up bedrijfsleiders, Innovatieve marketeers & verkoopprofessionals.
Basisnoties van en affiniteit met AI volstaan.

Praktisch

Alle webinars vinden plaats via Microsoft Teams. Een week ervoor ontvang je telkens een bevestigingsmail met de link en praktische info voor het online event.

De off-site bootcamp vindt plaats bij La Colline in Hubermont, in het hart van de Belgische Ardennen.

Info en contact

karin.bruyr@hogent.be
Twijfel? Wil je op de hoogte blijven over het finale programma? Contacteer me gerust.

Attest

Je ontvangt een attest van deelname.

Prijs

4395 euro (ticketprijzen zijn vrijgesteld van btw (art 44 § 2.4°))

VROEGBOEKKORTING
early bird prijs tot en met 7 mei 2021:
3600 i.p.v. 4395 euro

De plaatsen zijn beperkt om persoonlijke kwalitatieve begeleiding en feedback te garanderen. Schrijf dus tijdig in!

Na inschrijving ontvang je een factuur van HOGENT.

Prijzen incl. :

  • digitaal cursusmateriaal
  • ticket The 5th Conference on MarTech
  • 4 webinars
  • 2-daags verblijf: 1 overnachting + maaltijden + activiteiten (incl. 53,25 euro btw op catering)
  • boek 'Obsessed' door Renout Van Hove
  • boek '99 Reasons Why Startups Fail, and the strategies to avoid it'
    door Lucas Carine, Omar Mohout

    boekcover Obsessed boekcover 99 reasons why startups fail

Inschrijven →

Samenwerkingspartners

logo Growth Agent en HOGENT

*Programma onder voorbehoud van lichte wijzigingen. Omdat de wereld van AI razendsnel evolueert willen we daar ook graag op kunnen inspelen.

Annulerings­voorwaarden
Indien bij overmacht de op dat moment geldende coronamaatregelen van de overheid verbieden deel te nemen aan een fysieke bootcamp zal een deelsom van het totaalbedrag gerestitueerd worden door HOGENT.

Bij het niet bereiken van een minimumaantal inschrijvingen, zal HOGENT zich genoodzaakt zien dit bootcamp te annuleren. Je zal daarvan tijdig per e-mail op de hoogte gebracht worden.

In alle bovengenoemde gevallen zal een creditnota opgemaakt worden.

Je kan je ticket niet zelf annuleren, maar kan dit wel transfereren naar een andere deelnemer die je zelf aanbrengt voor aanvang van het fysieke bootcamp. HOGENT restitueert in dit geval dus geen inschrijvingsbedragen.